Per l'aspetto canoro, i canti che accompagnano la tarantella napoletana mantengono una certa metafora erotico-sessuale. Canto famoso dell'Ottocento e Cicerenella, articolato in un gran numero di strofe ed esplicite sono gli accostamenti all'"eros".
Cicerenella teneva teneva
E nisciuno lu sapeva.
Cicerenella teneva 'nu gallo Tutt'a notta nce ieva a cavallo E nce ieva tantu bello Chist'o è 'o gallo 'e Cicerenella...
Cicerenella teneva 'na votta Metteva 'a coppa e asceva 'a sotta E sceva tantu bello Chest'è 'a votta 'e Cicerenella.
Cicerenella teneva 'nu culo Che pareva 'nu cufenaturo, Nce faceva 'a culatella Chest'è 'o cufunaturo 'e Cicerenella...
Il Canto di Zi Catone si limita invece a fornire una serie di maliziosi consigli ai giovani che desiderano prendere moglie:
Si t'hè a nzurare,pigliatella bella, Nu' tanta bella che te fa paura. Pigliatella nu poco schiavuttella, Larga de spalle e stretta de centura. Ca quanno l'hè 'a fare 'na vunnella, Sparagne seta,fil'e cesetura; E quanno l'hè 'a fà n'abbracciatella, Pare ch'abbracce nu mazzo de sciure.
Una delle più note è Lo Guarracino, storia di un pesce "guarracino" che decidendo si sposarsi con una "sardella" provoca una violenta battaglia tra tutti gli abitanti del mare.
Il canto non sembra essere solo una fantasia marinaia ma racchiude allusioni alla rivolta di Masaniello o nasconde significati erotico-esoterici ed esordisce così:
Lo Guarracino che jèva pe màre Le venne voglia dese 'nzoràre, Se facètte no bello vestito De scarde de spine pulito pulito Cu na perruca tutta 'ngrifata De ziarèlle 'mbrasciolata, Co lo sciabò,scolla e puzine De ponte Angrèse fine fine....